Pravidla pro hromadné rozesílání emailů

Hromadné odesílání e-mailů nebylo nikdy jednoduší. S kvalitním a efektivním systémem pro rozesílání e-mailů můžete oslovit vaše stávající zákazníky s informacemi o novinkách, o rozšířeném sortimentu, akcích, slevách, zasílat elektronické zpravodaje, newslettery a oslovovat segmentované zákaznické skupiny.

Dobrý systém pro hromadné rozesílání e-mailů disponuje prvotřídní vizuální podobou, jednoduchým nastavením, úpravou textů a vyhodnocováním došlých e-mailů a dalšími pokročilými funkcemi. Pozornost věnujte také náležitostem pro hromadný e-mail, viz níže.

Rozesílání newsletterů a e-mailů je kvůli množství nevyžádané pošty omezeno zákonem. Pokud chcete posílat hromadné e-maily musíte dodržovat tři následující základní pravidla:

1. Souhlas příjemce hromadného e-mailu

Jste seriózní firma a chcete oslovit hromadným mailingem své zákazníky ve vší slušnosti? Zapomeňte tedy na nákup databází kontaktů přes internet a budujte si databázi vlastní - nástrojů a taktik je k dispozici řada. Nejčastěji můžete e-mailové adresy získávat přes sběrný formulář uvedený na webových stránkách, z databáze zákazníků vašeho internetového obchodu, ze soutěží, ze zákaznických klubů apod. Budete oslovovat pouze zákazníky, kteří o váš produkt mají opravdu zájem, znají vaší společnost a mají s vámi pozitivní zkušenost. Vámi budovaná databáze bude mít jednoznačný přínos i z marketingového hlediska.

2. Možnost odhlásit se ze seznamu hromadného mailingu

Dalším nutným prvkem podle zákona je tlačítko nebo odkaz, který umožňuje trvalé odhlášení z příjmu hromadných mailů. Viditelná přítomnost této možnosti zvyšuje pocit bezpečí adresáta - ztratím o věc zájem, odhlásím se. Možnost odhlášení není špatné prezentovat již při sběru kontaktů do vlastní databáze adresátů.

3. Jasná deklarace, že se jedná o obchodní sdělení

Každý reklamní hromadný e-mail by měl také obsahovat informaci, že jde o obchodní sdělení. Nejčastěji se tato informace vkládá do patičky hromadného mailu.

Kromě výše uvedených zákonných pravidel byste neměli zapomínat na etickou a marketingovou stránku rozesílání e-mailů. Pokud budete rozesílat e-mail každý den, bez vhodného obsahu, nejspíš nikoho nezaujmete a pravděpodobně příjemce naopak odradíte. E-mail marketing má svoje přísná specifika, které je potřeba dodržet, pokud chcete být úspěšní a nedostat se do střetu s právními normami. Více o tom, jak si poradit s tvorbou hromadných mailů, se dozvíte v textu jak vytvořit newsletter.

68820300 odeslaných e-mailů
2812428 odeslaných SMS