Direct mailing

Víte, že nejvyužívanějším nástrojem přímého marketingu je direct mailing? Co to ale je? A jak funguje? Otázek je celá řada, ale nemějte obavy. V našem článku se všech odpovědí dočkáte a zároveň vám pomůžeme celou problematiku lépe uchopit.

Jak direct mailing funguje?

Direct mailing je laicky řečeno zasílání e-mailových zpráv (e-mailing, mailing). Pomocí direct e-mailingu můžete rozesílat nejen různá obchodní sdělení, ale i budovat vztahy se zákazníky či brand společnost. Direct mailing můžete rovněž chápat jako komunikační disciplínu, která umožňuje přesné zacílení na skupiny zákazníků, u nichž zohledníte jejich individuální potřeby.

Přinuťte zákazníka k akci

Předmětem direct emailu nemusí být pouze reklamní nabídka nebo upozornění na slevu, ale také třeba zajímavá soutěž, odborný rádce nebo upozornění na článek. Vždy se však pokuste přimět zákazníka k provedení nějaké činnosti - konverzi (nákup zboží, přihlášení se, vyplnění formuláře, přečtení textu, apod). Konverze direct emailingu ovlivníte především nápaditostí vašeho podání. Obchodních nabídek chodí v dnešní době zákazníkům mnoho. Proto se snažte obsah e-mailu obohatit kreativitou a to jak po grafické, tak i po stylistické stránce.

Zvolte kvalitní systém

Důležitou roli v direct mailingu hraje samotný systém, v němž e-maily (newslettery) tvoříte, upravujete a rozesíláte. Na trhu je řada systémů, které se ohání svou jedinečností a funkcemi. Nicméně málokterý z nich si v poměru cena/kvalita může "pískat". Většina systémů je složitá na ovládání, nedisponují mnoha funkcemi, případně jsou cenově nedostupné. Vždy se ujistěte, zda daný systém může vaše kampaně vyhodnocovat, tzn. že vám bude schopný podávat relevantní data a statistiky. Je přece dobré vědět, jak si s kampaní vedete, nemyslíte? Také by pro vás mělo být celkové ovládání systému jednoduché a intuitivní. Možnost zacílení na konkrétní zákazníky je rovněž důležitým kritériem při výběru systému.

Jaké jsou výhody direct mailingu?

  • Jednou z největších výhod direct mailingu je cílení na konkrétní skupiny zákazníků, a tudíž také individuální nastavení obchodního sdělení. Tímto postupem eliminujete riziko neúspěchu a navíc s klienty budujete trvalejší a hodnotnější vztah. Čím více bude vaše cílení individuální, tím větší je pravděpodobnost, že se trefíte zákazníkovi do vkusu.
  • Další výhodou direct mailingu je vyvolání takřka okamžité reakce ze strany klientů. Může za to především interaktivita internetového prostředí. Hned vidíte výsledky.
  • Časové plánování je eso každého kvalitního systému. Například pokud víte, že určitá skupina klientů se na e-mail před 22. hodinou nedostane, zašlete jim reklamní sdělení až ve 22 hodin. Váš e-mail se tak dostane do vrchní části seznamu pošty, a tudíž hrozí menší riziko, že jej klient v záplavě jiných reklamních sděleních přehlédne. Bonusem pro vás je skutečnost, že se celé této operace nemusíte fyzicky účastnit. Jednoduše akci nastavíte na konkrétní datum, hodinu a o zbytek se už postará systém.

Cena za direct mailing

Jestli Vás zajímá, kolik za vytvoření a rozeslání direct mailingu zaplatíte, můžete zůstat klidní. Cena je nesrovnatelně nižší, než u ostatních marketingových kanálů. Náklady na vytvoření a rozeslání kampaně závisejí na velikosti databáze a náročnosti tvorby grafických podkladů. Ceny se obvykle pohybují v rámci haléřů za jeden odeslaný e-mail.

Potřebuji profesionála?

Pokud si lámete hlavu nad tím, zdali je nutné oslovit s tvorbou strategie direct mailingu profesionály, máme pro vás dobrou zprávu. Ne, není to nezbytné. Díky jednoduchosti a uživatelské přívětivosti direct mailingových systémů, jako je například i CentralNews, zvládne rozesílání opravdu každý. Chcete-li mít své emailové kampaně vyladěné do posledního detailu, určitě nějaký mailingový systém vyzkoušejte.

 

68820011 odeslaných e-mailů
2812426 odeslaných SMS